مقالات حوزه اجایل

فیلتر ها

چگونه یک لانچ موفق و به موقع داشته باشیم

اگر همیشه برای لانچ محصول مشکل دارید و یا پروژه 6 ماهه‌تان دو سال طول کشیده، خواندن این مطلب را بسیار به شما توصیه میکنم چرا که نکات ساده‌ای هستند که با رعایت آن‌ها می‌توان مشکل را حل کرد.

۱۴۰۱/۱۱/۲۷

شو-ها-ری (Shu - Ha - Ri) چیست؟

در هنرهای رزمی برای تسلط بر هر چیزی سه مرحله وجود دارد. مرحله اول شو: از قوانین پیروی کنید، مرحله دوم:قوانین را بشکنید، مرحله سوم: خودِ قانون باشید. تیم‌هایی که قصد دارند چابک باشند نیز باید از این مراحل آگاه باشند. در این مقاله با معرفی شوهاری به مراحل چابک شدن تیم‌ها پرداخته می‌شود.

۱۴۰۱/۱۰/۲۸

کاربرد ارزش‌های اسکرام (Scrum Values)

اسکرام یک چهارچوب توسعه چابک نرم‌افزار است که به تیم‌ها کمک می‌کند تا محصولات با ارزش را با سرعت و کیفیت بالا تولید کنند. اسکرام بر پایه‌ی پنج ارزش اساسی استوار است: تعهد، تمرکز، بازبودن، احترام و شجاعت. این ارزش‌ها باعث می‌شوند که تیم‌های اسکرام قابل اعتماد، مسئولیت‌پذیر، صادقانه، شفاف، قدردان، همکار، همفکر، جسور و نوآور باشند. در این مقاله می‌توانید ویدئو آموزش در مورد ارزش های اسکرام و کاربرد آن در صنعت تماشا کنید.

۱۴۰۱/۱۰/۱۱

تئوری اسکرام و تجربه گرایی (Empiricism)

اسکرام یک روش چابک برای ساخت نرم افزار است که بر اساس واقعیت‌ها کار می‌کند، نه فرضیات. تیم اسکرام همه چیز را شفاف می‌کند، کار خود را می‌سنجد و بازخورد می‌گیرد و بر اساس نتایج، تغییرات لازم را انجام می‌دهد. این روش باعث می‌شود که تیم اسکرام بتواند محصولات خلاقانه و با کیفیت را به مشتریان خود بدهد. در این ویدئو در مورد فلسفه تجربه گرایی که اسکرام بر اساس آن ابداع شده است صحبت می‌کنیم.

۱۴۰۱/۰۹/۲۰

بر اساس چارچوب کانوین (Cynefin) اسکرام مناسب چه پروژه است؟

خلاصه: چهارچوب Cynefin یک ابزاری است که به ما کمک می‌کند تا موقعیت‌های مختلف را بشناسیم و بهتر تصمیم بگیریم. این چهارچوب پنج دامنه را نشان می‌دهد: آشکار، دشوار، پیچیده، آشوبناک و آشفتگی. هر دامنه نشان‌دهنده یک رابطه بین علت و معلول است و یک روش حل مسئله مناسب دارد. با استفاده از این چهارچوب، می‌توانیم شرایط را بهتر درک کنیم و رفتار خود و دیگران را تفسیر کنیم.در این ویدئو با کمک چهارچوب کانوین در مورد اینکه اسکرام به درد چه پروژه هایی می‌خورد صحبت می‌کنیم.

۱۴۰۱/۰۹/۰۶